joepwismans.reismee.nl

Dolfijnen en walvissen

We gingen om half 8 's morgens dolfijnen kijken in Tin Can Bay. De dolfijnen zwommen maar tien centimeter van ons af. Het waren er twee, ze waren ongeveer drie meter lang. Nadat ze visjes hadden gekregen zwommen ze terug naar de zee.

In Hervey Bay gingen we met een catamaran bultrug walvissen kijken. Er waren er heel veel. En ze kwamen heel dicht bij de boot en ze sprongen uit het water. We konden ze bijna aanraken. De walvissen zijn ongeveer 13 meter lang. Ze komen hier een paar dagen eten en daarna zwemmen ze naar de zuidpool.

Groetjes, Joep

Reacties

Reacties

opa venray

Joep,
Tin can bay,hier aten de dolfijnen vis en weg waren ze,maar ze lieten wel een geweldige herinnering achter.Hervey Bay,hier bultrug walvissen.Wat een beesten?Van een catamaran heb ik altijd een gevaarlijke indruk gehad vanwege de geweldige snelheid.En dan die krokodillen:traag te land,snel te water.Ik krijg nog aardig wat biologieles,maar ik ben een goede leerling.Nou Joep,ik meen dat ik je mailtje aardig wat de inhoud betreft heb beantwoord.OPA

Wessel

Hallo Joep,
Ik wil ook liever walvissen kijken dan naar school.
Het is vast leuk in Australië toch?
We hebben vandaag met 4-1 van Bennekom E5 gewonnen
en Stefan had 2 keer gescoord Max 1 keer en ik ook 1 keer.
Jammer, dat je er niet bij was
en groetjes Van Wessel

Vera

Half 8 s'morgens dat is vroeg.
13 meter is lang!
Ik Hoop dat je het leuk vind. (denk van wel)
Liefs Vera.

jort

hoi joep, hoe is het nu met je. Is Australie net zo mooi als de andere landen waar je was. Spannend zeg wat je allemaal meemaakt. Een walvis van 13 meter bij je boot moet best eng zijn.

groep 4/5

Hallo Joep,
Wat een leuke verhalen schrijf je toch en wat een leuke foto's. Wij zouden allemaal wel bij jullie willen zijn. Hoe vaak maak je schoolwerk en vind je dat wel leuk? Meester Just gaat bijna weg en wij zijn daarvoor iets aan het maken. Donderdag krijgen we een sportdag, ook voor het afscheid van meester Just. We hopen snel weer een nieuw verhaal van je te kunnen lezen. Groetjes van alle kinderen en juf Ria en juf Marielle.

gijs

hoi joep je weet vast wel dat mijn huis verbouwd word er werken 4 bouwers aan en ik vind het leuk dat je een wereldreis aan het maken bent
groetjes gijs

@Jort en Vera

een walvis is helemaal niet eng. Ze zijn heel nieuwgierig en komen ook naar ons kijken. Ze zwemmen langzaam en rustig. Joep

@groep 4/5

wat leuk dat jullie ook mijn weblog lezen! Ik had net een nieuw verhaal geschreven maar dat is eruit gegooid. Ik ga het nog een keer proberen maar het internet in Australie is niet heel goed. Heel veel plezier op de sportdag. Joep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!