joepwismans.reismee.nl

in de rimboe

We gingen rijden op een weg waar niks was. Ik mocht bij mama voorin de camper zitten en ik zag een hele lange vrachtauto met vier aanhangers. Dit heet een road train (dat betekent wegtrein). Ze kunnen wel 50 meter lang zijn en hebben soms een kilometer nodig om te remmen.

Ik zag onderweg een emoe met jongen, een grote kangaroe en heel veel dode kangaroes. En ook een dode koe die heel erg stonk. Op een camping waren wallabies (kleine kangaroes) en heel veel parkieten, papegaaien en kakatoes. Ik heb ook een possum gezien.

In Rubyvale heb ik naar edelstenen gezocht. Je moest met een zeef al het zand eruit halen en dan bleven de steentjes over. De zeef met steentjes moest je in een bak met water doen en daarna omkiepen op een tafel. De steentjes die in de zon glommen moest je eruit halen. Ik heb wel 11 edelsteentjes gevonden: saffieren en zirkonia's.

Ik heb ook twee niuewe knuffels gekregen, een kookaburra die Berry heet en een orka die Orky heet.

Groetjes, Joep

Reacties

Reacties

Yvon

Ha Joep,
Wat een hoop dieren zie jij zeg. De meeste ken ik wel van plaatjes maar heb ik nog nooit in het echt gezien. Wat is een possum?
Nog 2 knuffels erbij. Moeten die dan ook mee als je komt logeren? Dan mag je wel een aanhanger meenemen...

Jonas

Hey Joep,

hoe gaat het?
leuk joh ik ben echt jaloers.....

Jonas

@yvon

Hoi Yvon,

Een possum is een klein buidelratje. lief diertje. en ik heb nog een knuffel erbij. Een kleine kangaroe. Hij heet roe. maar nu kan ik hier geen knuffels meer kopen want mijn 10 dollar van papa en mama is op.

groetjes Joep

@Jonas

Hey Jonas,

het gaat goed. ik heb vandaag huiswerk gedaan. 3 woordpakketten. zometeen gaan we op zoek naar perry het vogelbekdier. Ik mis wel een beetje. Hoe gaat het met jou en in de klas?

groetjes joep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!