joepwismans.reismee.nl

Sydney

3 dagen geleden zijn we aangekomen in sydney. We zijn midden in de nacht naar Australie gevlogen. Ik heb lekker geslapen in het vliegtuig.

Sydney is wel 10 keer groter dan amsterdam. Er wonen bijna 5.000.000 mensen. De stad ligt aan een hele grote haven. En er zijn wel twintig stranden. gisteren hebben we mooi gewandeld op Manly strand.

Er zijn hier ook heel veel winkels, warenhuizen en leuke restaurantjes.

Groetjes Joep

Cool

Kuala Lumpur

We gingen in Kuala Lumpur naar twee hoge torens: de Petronas Towers. De torens hebben 88 verdiepingen. Er zit een loopbrug tussen de twee torens op de 44ste verdieping.

We hebben ook nog gezwommen in het zwembad van het hotel en van de torens. We sliepen op de 13de verdieping.

We hebben lekker brood met kaas gegeten in plaats van rijst en noodles.

Groetjes Joep

snorkeltocht Perhentian

Vandaag heb ik met een bootje op vier plaatsen gesnorkeld. Eerst zagen we koraal en vissen. Ook een nemo-vis (anemoonvis). Bij de tweede plek zag ik twee hele grote zeeschildpadden. Een schildpad was recht onder mij toen ik van de boot sprong. Ik kon ook zien dat hij naar boven ging om adem te halen. Er hingen twee vissen aan zijn buik. Bij de derde plek waren veel gekleurde vissen en mooi koraal. En op de laatste plek zag ik twee haaien. Op dit eiland zijn geen wegen en geen auto's. Je moet altijd met de boot. Het hotel heeft een groot zwembad met heel warm water. Joep

met Kasper naar de orang utans

Ik ben met Kasper naar de orang utans gaan kijken. We gingen met de boot naar het orang utan eiland. Een orang utan plaste tegen het raam en hij ging het zelf opdrinken. En ik ging met Kasper in een baan waar je moest trappen. Ik heb ook een leguaan net zo groot als Wout geaaid. Groetjes Joep

nachttrein

We gingen om 23.00 uur in de trein. In de trein waren allemaal bedden gemaakt met gordijntjes ervoor. Wij hadden allemaal een bovenbed. We gingen meteen slapen. Om 09.00 uur de volgende morgen kwamen we bij de grens met Maleisië. We moesten allemaal uit de trein en onze paspoorten laten stempelen. Om 15.00 uur waren we eindelijk in Butterworth. Toen namen we de boot naar het eiland Penang. Groetjes, Joep

snorkelen

We gingen snorkelen op het eiland Koh Tao. We zagen allemaal kleine en mooie vissen. We zijn met de pick-up taxi naar de boot gegaan. Wij zaten achterin de bak. We gingen met de boot naar het vaste land en toen met de bus naar het station. Daar gingen we met de nachttrein naar Maleisië. Groetjes Joep

Koh Samui

We hebben een zwembad voor de deur van onze kamer. We kunnen de hele dag zwemmen. En de zee is heel warm en heeft golven. Met het luchtbed word je helemaal meegesleept. Dat is heel erg leuk en heel erg gaaf. Morgen gaan we naar een ander eiland, naar Koh Tao. Daar slapen we een nacht en gaan we snorkelen. Daarna gaan we naar Maleisië. Groetjes, Joep

met de boot naar een eiland

We gingen vandaag met de auto op de boot naar het eiland Koh Samui. We moesten 2 uur op de boot zitten. We zagen heel veel kleine eilandjes. Koh Samui is een groot eiland. We zochten een hotel aan het strand. Joep